Workshop beter schrijven 3

Commercieel, klantgericht en consumentvriendelijk schrijven
Eerst een onmiskenbaar feit: het is geen gegeven dat alle medewerkers van huis uit even bekwaam zijn in schriftelijk communiceren. Iedereen kan het leren, zeg ik vanuit een gezonde dosis zelfvertrouwen. In werkelijkheid is het een talent.

Daar wringt de schoen. Want we doen overal -en in toenemende mate- een beroep op een niet aangeleerde competentie. De consequentie hiervan is het versturen van e-mails, brieven en rapporten waarvan de boodschap niet duidelijk overkomt.

Formuleren en structureren
Commercieel, klantgericht en consumentvriendelijk schrijven. Drie vliegen in één klap? Inderdaad. Want de scheidslijn tussen de disciplines is flinterdun. De crux van het programma is de ‘what’s in it for me’ formule. Dat vraagt om een andere -lees creatieve- benadering bij het formuleren en structureren van de boodschap.

Daarom de workshop commercieel, klantgericht en consumentvriendelijk vriendelijk schrijven. Een actieve en praktisch georiënteerde schrijftraining voor iedereen die direct of indirect communiceert met doelgroepen. Met klanten, consumenten of -in het geval van overheidscommunicatie- ‘het publiek’.

Eigen werk
Als deelnemer aan deze workshop leren zenders te schrijven vanuit het perspectief van de ontvanger. Met een duidelijke boodschap en in de tegenwoordige tijd! Dat is goed voor het imago van uw organisatie én dat van de deelnemers. In één dagdeel lukt het om sprongen te maken. De praktische training gebeurt op basis van bestaande teksten uit de eigen organisatie. Deelnemers gaan concreet aan het werk met de tools en tips en ervaren direct het effect van de ingreep.